The SEO / SEM Specialist will manage and execute search strategies for clients across a variety of industries, using both paid search and organic tactics. The specialist will devise content strategies, research, and test keywords, manage Pay-Per-Click campaigns, analyze click-through data, and identify synergies between SEO and SEM to inform both strategies. Implement SEO and paid advertising strategies appropriately.

Responsibilities

  • Plan and execute the SEO strategies to meet Google’s guidelines and increase the search visibility, rankings, and Organic traffic.
  • Research and identify target keywords and implement them within the content and paid advertising campaigns.
  • Optimization for websites and blogs as required.
  • Develop and implement link building strategy 
  • Estimate and manage monthly budgets.
  • Collect and analyze data, research competitors and identify trends in order to achieve maximum ROI for paid search campaigns.
  • Set up and manage PPC/CPC and remarketing campaigns
  • Monitor and report on KPI's, using Google Analytics, Adwords and other insight tools.
  • Generate monthly reports on SERPs and advertising engagement for each brand.

Requirements

  • Proven SEO and SEM experience managing organic or inorganic campaigns across search engines, particularly Google.
  • Understanding of  how SEO/SEM fits into larger marketing initiatives
  • Knowledge of technical aspects of SEO (HTML mark up, canonical URLs, etc) and the ability to implement as needed.
  • Experience with bid management tools, especially Google Adwords.
  • Experience with link building campaigns (white hat only)
  • Strong understanding of website analytics tools, including Google Analytics.
  • Strong written and verbal communication skills
  • Detail-oriented
  • Experience using Tag Manager and/or remarketing platforms is a plus
  • Experience with social media advertising is a plus.

Education & Experience

BS/MS degree in Marketing or SEO/SEM Certifications and 3 plus years experience will be considered.

نوکری کی تفصیلات

کل عہدے:
1 اشاعت
نوکری کی شفٹ:
پہلا پہر
نوکری کی قسم:
نوکری کا مقام:
جنس:
کوئی ترجیح نہیں
کم از کم تعلیم:
بیچلرز
کیریئر کی سطح:
تجربہ کار پیشہ ور
کم از کم تجربہ:
3 سال
اس سے پہلے درخواست دیجیۓ:
دسمبر ۳۱, ۲۰۲۱
تاریخِ اِشاعت:
نومبر ۳۰, ۲۰۲۱

Atmos

انفارمیشن ٹیکنالوجی · 11-50 ملازمین - لاہور

آپ کو کس حوالے سے برتری حاصل ہے؟

اپنے بارے میں ہماری پیشہ ورانہ رائے اور تقابلی جائزہ حاصل کیجیۓ
اپنی سی وی کو موءثر بنانے کیلئے ہماری ماہرانہ مشاورتی ٹیم سے رابطہ کریں
روزی پریمیئم کو آزمائیں

ملتی جلتی نوکریاں

SEO Specialist

Technological Enterprises, لاہور, پاکستان
اپریل ۲٦, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

SEO Specialist

Stardom Now, لاہور, پاکستان
اپریل ۲۴, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

SEO Specialist

Himala Builders, اسلام آباد, پاکستان
اپریل ۱۸, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

SEO Specialist

PriceUpdate, ایک سے زیادہ شہر, پاکستان
مارچ ۲۹, ۲۰۲۴ شائع ہوئی
تمام دیکھیں
I found a job on Rozee!